Z. DO GAŹ. DYNOJET E2148
ZEPHYR 1100, 92-98, P. 1
Ważne informacje
Z. DO GAŹ. DYNOJET E2148 ZEPHYR 1100, 92-98, P. 1
"Strzelanie" w gaźnik, nagłe spadki mocy, przeciętne przyspieszenie, szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością, przegrzewanie silnika - gaźniki wielu motocykli i quadów są ustawiane w fabryce na bardzo ubogą mieszankę. Nieprawidłowe dostrojenie gaźnika staje się oczywiste najpóźniej wtedy, gdy do akcji wkracza akcesoryjny wydech lub inny filtr powietrza. Zwiększone zużycie paliwa przy niepełnej mocy wyjściowej występuje wtedy, gdy dysze i iglice gaźnika są już zużyte i wybite.
W obu tych sytuacjach gaźnik wymaga remontu. Z pomocą zestawu do gaźnika firmy Dynojet silnik w końcu dostaje w każdym zakresie prędkości obrotowej taką mieszankę, jaka jest mu potrzebna do optymalnego uwalniania mocy. Zestawy są kompletowane w ramach długich serii doświadczeń z pojazdem na hamowni i zawierają nie tylko nowe dysze główne gaźnika, lecz najczęściej również specjalnie ukształtowane iglice paliwowe, które dostarczają prawidłową ilość paliwa w średnim zakresie prędkości obrotowej (zakresie obciążenia częściowego) i przeciwdziałają tym samym nagłym spadkom mocy podczas przyspieszania. Aby silnik naprawdę optymalnie reagował na dodawanie gazu, zestawy zawierają (w zależności od wymogów danego silnika) dodatkowo:
Dysze powietrza dodatkowego:
Ta dysza reguluje dopływ powietrza do dyszy iglicowych. W przypadku niektórych modeli firma Dynojet modyfikuje główne dysze powietrza dodatkowego, aby uzyskać najlepszą możliwą mieszankę paliwowo-powietrzną.
Dysze biegu jałowego: 100% biegu jałowego oraz 25% przejścia z biegu jałowego do zakresu obciążenia częściowego podlega wpływowi układu biegu jałowego. Aby zoptymalizować zużycie paliwa, w niektórych modelach wymieniane są dysze biegu jałowego. Niezależnie od tego prawidłowa synchronizacja układu gaźnikowego jest zawsze niezbędna dla "stabilnej" pracy na biegu jałowym.
Wszystkie zestawy są dostarczane z instrukcją instalacji ze szczegółowymi opisami każdego poszczególnego etapu montażu. Aby pokryć możliwie wszystkie zastosowania, firma Dynojet oferuje zestawy do gaźników z różnymi poziomami rozbudowy. Te zestawy są produkowane z nadzwyczajną precyzją.
Zestawy 1. poziomu:
Zaprojektowane do silników z silnikiem fabrycznym, oryginalną obudową filtra powietrza oraz seryjnym układem wydechowym. Z tymi zestawami 1. poziomu można dostosować dopuszczone do ruchu drogowego akcesoryjne układy wydechowe z pochłaniaczem dB oraz akcesoryjne wkłady filtra powietrza. Zestawy 1. poziomu poprawiają charakterystykę reakcji, właściwości jezdne oraz przyspieszenie, z reguły można uzyskać maksymalnie 5% przyrostu mocy w całym zakresie prędkości obrotowej.
Zestawy 2. poziomu:
Zaprojektowane do motocykli z silnikami fabrycznymi lub nieznacznie stuningowanymi silnikami, które są eksploatowane ze sportowymi układami wydechowymi i zmodyfikowanymi obudowami filtra powietrza z poszerzonym wlotem powietrza (np. usunięcie pokrywy obudowy filtra powietrza w modelach Ducati). Nie należy stosować do układów gaźnikowych z otwartymi, pojedynczymi filtrami powietrza. Z reguły można uzyskać maksymalnie 8% przyrostu mocy.
Zestawy 3. poziomu:
Zaprojektowane do motocykli z silnikami fabrycznymi lub stuningowanymi silnikami, które są eksploatowane z pojedynczymi filtrami powietrza K&N razem z fabrycznymi lub sportowymi układami wydechowymi. W większości przypadków można spodziewać się przyrostu mocy wynoszącego 10-15%, jednakże w skrajnych przypadkach w sportowych silnikach krótkoskokowych może następować pogorszenie właściwości jezdnych w niektórych zakresach prędkości obrotowej.
Wskazówka:
Te zestawy gaźnika nie są dopuszczone w obszarze obowiązywania niemieckiego prawa o ruchu drogowym (StVZO) z powodu powodowanego przez nie zwiększenia mocy.
Lista pasujących motocykli
Te zestawy gaźnika marki Dynojet można stosować w wielu typach pojazdów, ale nie posiadają znaku WE (znak homologacji E), ogólnego świadectwa homologacji (niem. ABE), certyfikatu TÜV ani innych znaków homologacji typu. Dlatego też nie są one dopuszczone do użytku w ruchu drogowym na obszarze obowiązywania niemieckiego prawa o ruchu drogowym (StVZO). Mogą być montowane i używane wyłącznie w pojazdach biorących udział w wyścigach, rajdach lub pokazach (oldtimery, pojazdy kolekcjonerskie itp.). Przed rozpoczęciem ich użytkowania w ruchu drogowym konieczne jest uzyskanie indywidualnej homologacji w stacji kontroli pojazdów. Nie gwarantujemy jednak, że uzyskanie takiej homologacji indywidualnej będzie możliwe. Prosimy również zwrócić uwagę na nasze informacje na temat stosownych przepisów dotyczących udzielania zezwoleń (punkt III , np. w naszych Ogólnych Warunkach Handlowych (OWH), nawet w przypadku użytkowania poza granicami Niemiec.
Montaż tego produktu bezwzględnie wymaga profesjonalnej wiedzy w zakresie pojazdów mechanicznych. Jeżeli nie dysponujesz odpowiednimi kwalifikacjami, stanowczo zalecamy zlecenie wykonania tych prac w warsztacie specjalistycznym!
Aby upewnić się, że Twoja oparta na faktach i zgodna z prawdą recenzja przyniesie korzyści wszystkim czytelnikom, prosimy o przestrzeganie poniższych zasad.
- Oceniaj tylko te produkty, których osobiście używałeś zgodnie z przeznaczeniem.
- Uzasadnij swoją pozytywną i negatywną ocenę. Tylko w ten sposób inni klienci mogą odnieść korzyści, a my możemy w razie potrzeby udoskonalić produkt.
- Prosimy nie kopiować treści, które zostały już opublikowane gdzie indziej. Tutaj liczy się Twoje osobiste doświadczenie.
- Ochrona danych: Prosimy nie pisać w swojej recenzji adresów, numerów telefonów, adresów URL ani nawet nazw osób trzecich (osób lub firm), adresów własnych lub osób trzecich.
- Nie porównuj swojej oceny produktu z asortymentem produktów stron trzecich. Niezależnie od tego, czy ocenisz je pozytywnie, czy negatywnie, Ty lub my jako operator tego sklepu internetowego naruszylibyśmy prawo konkurencji.
Uczciwe zasady: Przestrzegaj tych zasad, abyśmy nie musieli skracać Twojej recenzji ani całkowicie jej usuwać.
Twoja ocena produktu została zapisana. Zostanie wyświetlona za kilka minut
Czy na pewno chcesz anulować swój wpis?