Polityka dotycząca odpowiedzialności społecznej i praw człowieka

KIM JESTEŚMY

Na przestrzeni dziesięcioleci Detlev Louis przekształcił mały warsztat naprawy motocykli w największą europejską firmę z branży odzieży i akcesoriów motocyklowych. Głęboka wiara w wielki potencjał motocykla pozwoliła firmie wytrwać na tej drodze. Także wtedy, gdy innym zdawało się, że istnieją bardziej opłacalne lub łatwiejsze ścieżki. Zdolność przewidywania, bogactwo pomysłów, ale i wyważony, odpowiedzialny sposób działania i hanzeatycka solidność to tylko niektóre filary jego sukcesu.

Nasze przedsiębiorstwo istnieje od 85 lat. Oznacza to bogatą tradycję firmy Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH. Ale aby z małego hamburskiego warsztatu motocyklowego mogło powstać przedsiębiorstwo handlowe o międzynarodowym zasięgu i lider rynku europejskiego, trzeba było i wciąż potrzeba czegoś więcej niż tylko tradycji.

NASZE ZOBOWIĄZANIE

Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności przedsiębiorczej, a poszanowanie praw człowieka jest dla nas kluczową kwestią. Nasze działania idą w parze z uznanymi międzynarodowymi standardami, w tym Global Compact ONZ i zasadami MOP (Międzynarodowej Organizacji Pracy).

Odpowiedzialność społeczna i odpowiedzialne zakupy zgodnie z naszym Kodeksem Postępowania Louis i Kodeksem Postępowania Dostawców są istotnymi elementami naszej codziennej pracy. Zasady tej polityki znajdują w tym odzwierciedlenie. Umożliwia nam to generowanie zrównoważonego, niezawodnego i długoterminowego wzrostu oraz zabezpieczanie miejsc pracy zarówno w kraju, jak i za granicą. Naszą naczelną zasadą jest zawsze przestrzeganie obowiązujących wymogów prawnych we wszystkich regionach i krajach, w których prowadzimy działalność.

Uznajemy nasz obowiązek zachowania ostrożności za ważną część naszych procesów biznesowych.

Ponadto w naszej spółce macierzystej Berkshire Hathaway Inc. mamy wspólnika, który również reprezentuje nasze wartości.

ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

Niniejsza polityka dotyczy naszych pracowników we wszystkich krajach i spółkach zależnych. Dzięki tym standardom zobowiązujemy wszystkich pracowników do właściwego i zgodnego z prawem zachowania wobec współpracowników i partnerów. Oczekujemy, że nasi partnerzy przekażą nasze zobowiązanie do poszanowania praw człowieka swoim partnerom biznesowym, aby działali etycznie i uczciwie.

PRAWA CZŁOWIEKA W CENTRUM UWAGI

Poniższe tematy są dla nas szczególnie ważne w oparciu o naszą analizę ryzyka:

a. Praca dzieci

Nie tolerujemy pracy dzieci ani wykorzystywania dzieci i młodzieży. Minimalny wiek dopuszczenia do zatrudnienia nie może być niższy niż wiek, w którym kończy się obowiązek szkolny. Należy przestrzegać krajowych przepisów, regulacji i rozporządzeń dotyczących ochrony dzieci i młodych pracowników.

b. Praca przymusowa

Odrzucamy wszelkie formy pracy przymusowej. Praca przymusowa lub stosunki pracy nawiązywane pod przymusem (niewola za długi, praca przymusowa, praca obowiązkowa, poddaństwo, praca niewolnicza, warunki podobne do niewolnictwa) są zabronione. Rozwiązanie stosunku pracy przez pracownika musi być możliwe w dowolnym momencie w ramach prawnych i nie może być utrudnione przez arbitralne zatrzymanie depozytów, dokumentów tożsamości itp. Żaden pracownik nie może być bezpośrednio lub pośrednio zmuszany do zatrudnienia poprzez przemoc i/lub zastraszanie. Pracownicy mogą być zatrudniani tylko wtedy, gdy dobrowolnie zgłoszą się do pracy.

c. Różnorodność i integracja

Jakakolwiek dyskryminacja w rekrutacji i zatrudnieniu jest zabroniona. Te same zasady mają zastosowanie do wszystkich pracowników – bez względu na pochodzenie etniczne i społeczne, religię, wiek, poglądy polityczne, płeć, orientację seksualną, przynależność do organizacji pracowniczej, kastę, narodowość lub inne cechy osobiste. Różnice w traktowaniu pracowników mogą być tolerowane wyłącznie na podstawie jasno określonych kryteriów związanych z pracą i wynikami, które są zgodne z przepisami prawa/regulacjami/standardami.

d. Wolność zrzeszania się i negocjacje zbiorowe

Pracownicy muszą być chronieni przed wszelkim odmiennym traktowaniem związanym z ich zatrudnieniem, które narusza ich wolność zrzeszania się. Należy respektować ich prawo do tworzenia, przystępowania lub występowania ze stowarzyszeń i organizacji według własnego wyboru w celu promowania i ochrony pracowników oraz do pracy na ich rzecz. Wykonywanie pracy nie może być utrudnione. Tam, gdzie swobody te są ograniczone przez prawo, pracownicy powinni mieć zapewnione równoważne możliwości korzystania z tych praw w firmie.

e. Warunki pracy

Wynagrodzenia i wszelkie inne świadczenia, w szczególności świadczenia z tytułu zabezpieczenia społecznego, muszą co najmniej spełniać normy krajowe i branżowe oraz być odpowiednie do zaspokojenia podstawowych potrzeb pracowników. Nielegalne i niedozwolone potrącenia z wynagrodzenia, niezależnie od ich formy, są zabronione. Pracownicy muszą być informowani w zrozumiałej formie o składzie ich wynagrodzenia. Normalny tydzień pracy musi być zdefiniowany co najmniej zgodnie z lokalnymi przepisami prawa pracy. W każdym przypadku regularny tydzień pracy nie powinien przekraczać 48 godzin; tygodniowe nadgodziny nie powinny przekraczać 12 godzin i muszą być opłacane co najmniej według ustawowej stawki. Praca w godzinach nadliczbowych musi być dobrowolna, ale może być zlecana w ramach wynegocjowanych układów zbiorowych. Pracownicy muszą mieć zagwarantowany co najmniej jeden dzień wolny od pracy (24 godziny) w tygodniu. Warunki w miejscu pracy i budynku produkcyjnym muszą być w stanie, który nie stwarza bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia pracownika. Należy przestrzegać krajowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Należy unikać lub minimalizować specyficzne dla branży zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. Pracownicy muszą regularnie przechodzić odpowiednie szkolenia. Należy zapewnić czyste toalety i dostęp do wody pitnej w wystarczających ilościach. Jeśli zapewnione są również sypialnie, muszą być one czyste i bezpieczne.

f. Ochrona danych

Ochrona danych osobowych jest dla nas bardzo ważna. Dane te są wykorzystywane i przetwarzane wyłącznie w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa i regulacje oraz wewnętrzne wytyczne. Zapewnia to jednolity standard ochrony i bezpieczeństwa danych oraz tworzy niezbędne warunki ramowe. Nasze wytyczne dotyczące bezpieczeństwa informacji stanowią podstawę odpowiedzialnego, zgodnego z prawem i etycznie poprawnego postępowania ze wszystkimi danymi i informacjami oraz określają cele, zasady, struktury organizacyjne i środki.

g. Środowisko

Dążymy do osiągnięcia wzorowego bilansu środowiskowego i energetycznego na całym świecie i zobowiązujemy się do przyjaznego dla środowiska zachowania we wszystkich naszych działaniach.  Zamierzamy zmniejszyć zużycie zasobów w łańcuchu wartości naszych produktów dzięki gospodarce o obiegu zamkniętym i poprzez wykorzystanie surowców wtórnych. W ten sposób dążymy do ostrożnego wykorzystywania zasobów oraz wydajnego i ekonomicznego wydobywania surowców w celu uniknięcia lub ciągłego minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko. Od dostawców i producentów wymaga się przynajmniej spełnienia wymogów prawnych w zakresie ochrony środowiska.

MECHANIZM SKŁADANIA ŚRODKÓW ODWOŁAWCZYCH I WNOSZENIA ZAŻALEŃ

W przypadku stwierdzenia ryzyka, że nasza działalność biznesowa powoduje lub przyczynia się do negatywnego wpływu na prawa człowieka i środowisko, podejmujemy natychmiastowe działania. Nasi pracownicy muszą zgłaszać znane im i podejrzewane naruszenia praw człowieka, ochrony środowiska, etyki i zgodności z przepisami za pośrednictwem znanych im kanałów. Nasi pracownicy i partnerzy mogą kontaktować się z naszym działem ds. zgodności, organizacją zewnętrzną (Navex Global) lub zgłaszać naruszenia za pośrednictwem strony internetowej naszej spółki dominującej (www.brk-hotline.com).

KONSEKWENCJE NARUSZEŃ

W przypadku zgłoszeń naruszeń podejmujemy odpowiednie środki w celu ich wyjaśnienia.  Sankcje cywilne i karne zależą od tego, w jaki sposób i w jakich okolicznościach dana osoba naruszyła niniejszą politykę. W przypadku udowodnienia naruszenia przepisów prawa zastrzegamy sobie prawo do przekazania sprawy właściwym organom w celu dalszego przetwarzania. Jeśli sytuacja wymaga zachowania poufności tożsamości, anonimowość jest chroniona w największym możliwym zakresie, zgodnie ze zobowiązaniami prawnymi spółki.

SZKOLENIE/UWRAŻLIWIENIE

Zasady niniejszej polityki firmy są zakorzenione w naszym zachowaniu oraz są regularnie omawiane z nowymi i obecnymi pracownikami. Jesteśmy w szczególnie bliskim kontakcie z naszymi pracownikami, których działania koncentrują się na wymienionych tutaj zagrożeniach.

MONITORING

Zgodnie z naszymi obowiązkami sprawozdawczymi i w ramach naszej kultury ciągłego doskonalenia, regularnie oceniamy i weryfikujemy wdrażanie niniejszej polityki w naszej działalności biznesowej.

Hamburg, stan 12/2023, prawo do błędów drukarskich i pomyłek zastrzeżone.

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących polityki prosimy o kontakt z naszym zespołem ds. zgodności pod adresem compliance@louis.de

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar